Pergamen - Kereskedőház Kft. (www.pergamenpapir.hu)
Általános Szerződési Feltételek
Jelen
dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató
weblapján http://pergamenpapir.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra
terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://..../aszf
és letölthető az alábbi linkről: http://..../aszf.pdf
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Pergamen – Kereskedőház
Kft
A szolgáltató székhelye:
9200 Mosonmagyaróvár, Kossuth Lajos u. 36.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe
vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
levelezési címe: pergamen.kereskedohaz@gmail.com
Cégjegyzékszáma:
08-09-005509
Adószáma:
11407009-2-08
Nyilvántartásban
bejegyző hatóság neve: Gy-M-S Megyei Cégbíróság
Telefonszáma:
30/9565-941
Adatvédelmi
nyilvántartási száma: folyamatban..
A
szerződés nyelve: magyar
A
tárhely-szolgáltató: Bükki Bence e.v, 9200 Mosonmagyaróvár Tőzike utca 25, info@clustermedia.hu
2. Alapvető rendelkezések:
2.1.
A
jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a
magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező
rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. Irányadó továbbá a
jelen ÁSZF alapján megvalósított adatkezelésekre a Szolgáltató Adatkezelési
Szabályzata is, mely elérhető a webshop.pergamenpapir.hu weboldalon.
2.2.
A
jelen ÁSZF 2018. 05. hó 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a
Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon
közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk
nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
2.3.
Felhasználó,
amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop.pergamenpapir.hu weboldalra,
vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
felhasználója a webshop.pergamenpapir.hu az
ÁSZF-ben, a weboldal használati feltételekben és az Adatkezelési tájékoztatóban
foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem
fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4.
Szolgáltató
fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az
azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
3.
Regisztráció/vásárlás
3.1.
Felhasználó
a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF,
és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és
elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. A sikeres regisztrációval a Felek
között szállítási keretszerződés jön létre a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.
3.2.
Felhasználó
a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető
adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja
felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi
igénybe szolgáltatásait.
3.3.
A
Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
3.4.
A
Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a
jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4.
Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
4.1.
A
megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát,
azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség
nem kerül felszámításra.
4.2.
A
webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti
különbözőség miatt.
4.3.
Amennyiben
akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4.
Amennyiben
a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a
terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő
szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5.
Hibás
ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján
a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön
létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,
azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött
szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a
hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5.
Rendelés
menete
5.1.
Felhasználó
a regisztrációját követően bejelentkezik a webshop.pergamenpapir.hu
webshopba.
5.2.
Felhasználó
a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3.
Felhasználó
kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „Kosaram” ikonra kattintva.
5.4.
Amennyiben
Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni új termékkeresést
indíthat. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni
kívánt termék darabszámát. A sor végén található ikonra kattintva törölheti a
kosár egy termékét, a teljes kosár tartalmát pedig a „Kosár tartalmának
törlése” gombbal törölheti. Mennyiség módosításához az adott termék során
található beviteli mezőben írja át a megrendelni kívánt mennyiségre a mezőben
lévő számot, majd kattintson a „Módosít” gombra. Amennyiben nem kíván további
módosításokat elvégezni, kattintson a „Kosár tartalmának megrendelése” gombra.
5.5.
Felhasználó
kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
5.5.1.
Fizetési
módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő
átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó
a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb
helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak
magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt
termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a
Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a
megrendelt termék(ek) átvételekor.
Előreutalással, átutalással: Felhasználó a
megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található
bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató
bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek)
általa meghatározott módon történő átvételére.
5.5.2.
Szállítási
költség:
A szállítási költség 30.000,- Ft alatt nettó 2.500,-
Ft,30.001 - 50.000 Ft megrendelésig nettó 3.500,- FT, 50.001-100.000 Ft
megrendelésig nettó 4.600,- Ft, 100.001,- felett nettó 5.900,- Ft.
5.6.
Amennyiben
a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7.
A
fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót,
és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a
csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra
közötti időszakban.
5.8.
Az
adatok megadását követően Felhasználó a ”Fizetési kötelezettséggel járó
megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még
egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.9.
Adatbeviteli
hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat.
5.10.
Felhasználó
e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. A
megrendelés és az azzal egyező tartalmu visszaigazolás hozza létre a felek
között az egyedi szállítási szerződést. Amennyiben e
visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a
szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán
belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert
Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához
tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6.
A
megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1.
A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2.
Általános
teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha
Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg,
Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn
belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
6.3.
Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4.
Szolgáltató
nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés
nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
- Elállás
joga
7.1.
Az
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában
jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2.
Az
elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3.
Fogyasztó
a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.4.
A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5.
Az
elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.6.
Nem
illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak.
7.7.
A
Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy
szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató
által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő
alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét
rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású
termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében,
amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más
termékkel;
f. olyan alkohol tartalmú
ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül
sor;
g. olyan vállalkozási
szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése
céljából;
h. lezárt csomagolású
hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást
felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és
időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen
megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás
kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi
adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a
fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről,
hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
7.8.
Szolgáltató
a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a
fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
7.9.
A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.10. Fogyasztó köteles az
árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására
vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14
napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.
7.11. Fogyasztónak írásban
történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon
belül.
7.12. Fogyasztó akkor tartja
be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a
termék(eke)t.
7.13. A Fogyasztó kizárólag a
termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató
vállalta e költség viselését.
7.14. A Szolgáltató nem
köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
szállítási mód választásából adódik.
7.15. Fogyasztó kizárólag
akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az
áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő
kezelés miatt következett be.
7.16. A visszatérítést
Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy
Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó
élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató
elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével),
vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a
telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18. Fogyasztónak kiemelten
ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által
megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a
szállítási költséggel együtt.
7.19. A fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és
a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb
panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található
elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a
Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem
illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan (akár természetes) személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
7.24. Elállási jog
gyakorlásának a menete:
7.24.1.Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az
elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási
nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
7.24.2.Fogyasztó határidőben gyakorolja
elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta
előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak
az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés
alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő
értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3.A Fogyasztó elállás esetén köteles a
megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A
határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő
viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerülő költségeket.
7.24.4.A Szolgáltató azonban nem köteles a
Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által
felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5.Több termék adásvételekor, amennyiben az
egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára
szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon
belül élhet a vásárló az elállási joggal.
8.
Jótállás,
szavatosság
Kellékszavatosság
8.1.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2.
Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése
után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
8.4.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó –
választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
8.7.
Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
8.8.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó
dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11.
A
gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez
elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
8.12.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján, az ott felsorolt termékek vonatkozásában a webshopot
üzemeltető Szolgáltató jótállásra köteles.
8.13.
Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
8.14.
Mikor
mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól
csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15.
Szolgáltató
nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás
vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek, továbbá a kopóalkatrészekért, és az ezek rendeltetésszerű
használat melletti kopásából eredő meghibásodásért.
- A
szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1.
Fogyasztó
és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2.
A
Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy
akár csak nyugtával).
9.3.
A
szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4.
A
Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5.
A
jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6.
Ha
a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Fogyasztót.
9.7.
A
Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8.
A
Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
- Vegyes
Rendelkezések
10.1.
Szolgáltató
kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek
jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2.
Ha
a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné
válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és
érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3.
Amennyiben
Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról
történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén
érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az
ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy
lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés
szigorú betartásához.
10.4.
Szolgáltató
és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
- Panaszkezelés rendje
11.1.
Áruházunk
célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2.
Szolgáltató
a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati
példányát átadja a vásárlónak.
11.3.
Az
írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet
és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4.
Tájékoztatjuk,
hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
11.5.
Szolgáltató
a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi
eljárást.
11.6.
Panasszal
fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7.
Vagy
területi szerveihez:
Név: Győri
Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási
Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7,
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi
szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
11.8.
Panasza
esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt
találja:
Bács-Kiskun Megyei
Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét,
Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76)
501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu